jovring

Alla inlägg under november 2011

Av Jannike Ovring - 22 november 2011 16:38


Målet är att hon ska kunna hoppa upp på våran 500 kg tunga höbal, men mamma är rädd att hennes klor ska riva sönder plasten så får bara använda den lilla eftersom den redan är sönder xD haha 


Puss&Kra

Av Jannike Ovring - 22 november 2011 13:59

Haha , NU är jag ointressant för dom flesta :D Men jag skiter i det faktiskt för jag vill att ni ska veta hur speceill min bästa vän är   Jag lärde känna henne under året 2005 (det var runt jul & nyår). Jag gick på IV i Kungälv på Mimers Hus Gymnasium tillsammans med en kille som Heter Koffe. Maalene skrev till mig på Lunarstorm (som fanns under min uppväxt för jag är så extremt gammal :* Vi hade Koffe som gemensam vän och hon ville veta hur jag kände honom osv .. bla bla bla ! Long story short ! Efter några månader av chattande på MSN och Lunar så bestämde vi oss för att träffas och det gjorde vi :) 
 
Minns än idag hur gullig hon såg ut med sitt långa blonda hår, en svart bandana runt huvudet, vita skor, fristadsjacka, ljusa jeans och barbiesminkat ansikte där hon stog i busskuren i Kareby och väntade på att jag skulle hämta henne med min moppe :D 
 
Vi verkligen klickade med varandra för sen dess har vi vart oskiljaktiga ! INGENTING kan komma emellan oss. Vi har haft, på 6 år, 2 bråk som vi inwsett att det vart onödigt för vi klarar oss inte utan varandra :o JAG VERKLIGEN ÄLSKAR MIN MAALENE ! Ingenting kan förstöra oss .. 
 
Vi har haft många härliga år och mängder med minnen från allt vi gjorde i Kode där jag bodde tills för 3 år sen, i Kareby där hon bodde och i resten av Sverige där vi vart :) Våra härliga minnen går inte att sudda bort. När vi sågs första gången, våran första vinter med kamerorna i Kvarndammen, våran första riddtur tillsammans (när hon la sig på rygg på Qlapton), alla gånger hon försökt få mig tt bada xD , "det här är Maalene när hon går. Det här är Maalene när hon springer" och många många fler minnen. Fler ska det bli hjärtat !! I PROMISE YOU :* Kan än idag minnas hur våran första kram kändes och jag vill verkligen inte vara utan min BÄSTA VÄN ! Nu är hon gravid mitt i alltihop :o Min lilla Hamster är med barn, hon ska ha omca 6 veckor om jag inte minns helt fel :) Jag är så glad för hennes skull och hon vet att jag alltid komer stötta henne och finnas för henne no matter what ! Eller jag hoppas du vet det mallan ?! :o Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men jag ville i alla fall att HON ska veta vad hon betyder för mig och vad jag serhos henne för hon är den mest underbara vännen jag har. Hon är min bästa vän och hon är en RIKTIG VÄN ! :D 


 

Puss&Kra

Av Jannike Ovring - 22 november 2011 12:55




Av Jannike Ovring - 22 november 2011 11:56

  Jag vet att ni kanske inte bryr er så mycket om detta, men det skiter jag i just nu :D För nu är det bara 16 dagar kvar till jag och min vän åker till Rättvik för att lyssna på JLT   Ni kan få ett klipp från närjag såg dom i Munkedal.



DAMN ! Det kommer bli den lyckligaste helgen i hela mitt liv :D Hoppas att jag hinner få pengarna från försäkringskassan innan .. (i och med att jag vart sjukskriven). Så ska jag få ersättning av soc för mina mediciner och sjukhusbesök xD (Nej jag är inget soc-fall, men dom ger mig ersättning för medicinerna jag går på i och med att jag inte har någon ekonomi just nu). :P Så eran skatt går inte till mig :P Nu är det inte soc vi ska prata om :D haha ! I alla fall så FÖRHOPPNINGSVIS får jag pengarna INNAN det är för sent .. så KANSKE jag kan köpa mig en kamera innan jag åker till Rättvik. En systemkamera då alltså :)


Så måste jag äta upp mig lite .. bli lite fetare :D Nej inte fet, men har säkert gått ner något kg sen jag opererade mig i halsen och det är inte okej, så måste tjocka mig lite :) Så det så :D


TÄNK ! OM 16 DAGAR SITTER JAG OCH MARIA I RÄTTVIK OCH BARA NJUTER :D


Puss&Kram 

Av Jannike Ovring - 22 november 2011 11:05

Mahaha ! Som rubriken säger så är min hund så fruktansvärt härlig. Hon har så speciell personlighet och hon är så social och sällskapssjuk ^^ Det är så underbart härligt


Vi har vart ute i skogen en stund idag med .. efter vi mockat i stallet (: Lekte lite och hon fick springa av sig och leta efter godisar :) Dom berättade om en sjukt cool grej på hundkursen om sökövningar som jag måste testa ! :o
Man ska gå i en kvadrat (märk ut hörnen så att du vet hur storkvadraten är). Sen ska man bara gå åt alla håll och kanter innanför hörnen, fram och tillbaka, upp och ner och överallt samtidigt som man släpper godisar omkring sig inuti den här kvadraten. Sen ska man släppa hunden där inne och låta den leta upp godisarna :) (Dom sa att hunden inte kommer gå utanför kvadraten pga att DU INTE GJORT DET).
Så det här måste jag ju testa med min hund :)


HAR NI NÅGOT KUL TIPS OM HUR MAN KAN TRÖTTA UT HJÄRNAN PÅ SIN HUND ? Min hund har extremt mycket energi och jag måste få den att ta slut. Jag har hört att sökövningar är väldigt utmattande och det är ju bra för hon älskar att söka, men det blir ju säkert långtråkigt i längden för jag vet inte så många övningar.

1. Kasta ut några godisar och låt henne leta upp dom

2. Sätt godisar i ett träd (i barken) och hon får leta upp dom
3. Lägg ut ett spår efter sig där jag går på stigen och hon får leta upp dom på vägen tillbaka.
4. Lägga godis i toarullar och knyckla ihop och gömma så hon får leta upp dom.


Visst, det kanske inte blir så tråkigt i längden för henne om hon verkligen gillar att söka, men jag hade tyckt att det var tråkigt att ha samma uppgifter om och om igen. Aa, ni fattar :D


Puss&Kra

Av Jannike Ovring - 21 november 2011 21:22

Goosh ! När var det ?! 17/11 i alla fall, toersdags kanske ^^ DÅ opererade jag mig i halsen. Tog bort halsmandlarna .. ÄNTLIGEN ! (För er som inte visste det). Det har alltså gått fredag, lördag, söndag& måndag :D Tisdag, onsdag & torsdag kvar :D SEN ska jag, enligt mina papper jag fick med mig, kunna äta normal mat utan att behöva oroa mig om att det river upp i halsen. *Sitter på golvet med armarna runt benen och håller tummarna samtidigt som jag gungar fram och tillbaka med stängda ögon* HOPPAS HOPPAS HOPPAS ! Ni ska hjälpa mig att hoppas :D För jag får inte gå ner för mycket i vikt. Ingenting helst för då kanske jag måste sluta med concertan ett tag :( Mår mycket bättre när jag äter den så vill inte sluta, men då måste jag ju hålla mig kvar i min vikt :P ojojoj ! Nu fattar ni ingenting .. :D Avslutar detta inlägg här då ! Snart dags för alla mina tabletter och sängen ändå :D 


Puss&Kra

Av Jannike Ovring - 21 november 2011 17:20

Haha ! Ja ! Jag vet att jag skrev alldeles nyss, men det jag vill skriva nu har ingenting med min vilja till frågestund att göra .. Det är så här att det finns en pojk som verkligen får mig att le. Blir så varm av hans röst och när jag hör hans namn så smälter jag verkligen ! Är det så det ska vara ? Jag vill inte känna så för jag VET att han inte är någonting för mig ! Lilla, lilla raggarsvin ! Jag kommer aldrig få honom på fall och jag vet att han inte är något "pojkvänsmaterial" , men varför är jag då så fast för honom ? :( Kanske är det så att man dras till det man inte kan få ? :o I så fall vill jag få slut på det för 1 år räcker. Klarar inte av det mer .. NU VILL JAG SLUTA HA KÄNSLOR för honom ! Mohahaha ! Kan man göra så ? :D Hoppas det :D:D 


  Det finns en del folk som undrar vad jag dras till för killar .. och jag har väldigt svårt för just såna som han - galet snygga, som inte bryr sig vad andra tycker, som kan få mig att le och beter sig lite som ett gangstersvin :) Haha ! Kort sagt IDIOTER ! Nej, inte så, men jag gillar tuffa killar .. MIN DRÖM HADE VART ATT HITTA MIG MIN EGNA CRY BABY  




 

Av Jannike Ovring - 21 november 2011 17:15

VAD TROR NI OM EN LITEN FRÅGESTUND ?


Jag är ju ny här på bloggplatsen, så tänkte att det är ju inte så många som känner mig eller vet vem jag är ^^


DÄRFÖR GER JAG ER CHANSEN ATT STÄLLA VILKEN FRÅGA NI VILL TILL MIG !


Vad ni vill och när jag fått 5 frågor av er så svarar jag på dom i ett inlägg, okej ? Låter det bra ? :D Så kom igen nu .. Fråga på - vad ni vill veta :D hehe ! Lovar att svara ärligt om det inte är allt för störda frågor :P


Puss&Kra

TIME IS JUST A WORD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation


Hej ! 22 år gammal & vart med om mer än dom flesta i min ålder både postitivt & negativt - tyvärr !

Här får ni läsa om ALLT i stort sätt - mitt liv med cruisingar & raggarsvin, men också allt annat :D Hoppas att folk stannar kvar med mig.

ME MY SELF & I - PERFECTION !

once a failuer -
always a retard !
  
WHEN I GET SAD,
I STOP BEING SAD -
AND BEING AWESOME INSTEAD !        

MY LIFE - MY CHOICE

   QLAPTON      MISS MARLEY & KATTN      PICTURES OF ME

  MY MUSIC

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards